תרגום מילולי: הילוך גבוה

עונתה החדשה, ה-13 במספר, של "טופ גיר" מתחילה הערב בערוץ בי.בי.סי 2, והשמחה רבה.

מי שלא מכיר את הסדרה עלול לחשוב שמדובר בתוכנית על כל מה שקשור למכוניות. עוד תוכנית משעממת על מכוניות והפרטים הטכניים שלהן. אך אל דאגה, המכוניות הן רק תירוץ לתוכנית פרועה ומצחיקה עד דמעות (למרות שהיא כן כוללת כל מיני מילים טכניות) על גברים בריטים והצעצועים שלהם, ועל מה שקורה כשנותנים לחבורת פוחזים הרבה תקציב ויד חופשית להרוס דברים. וממש כיף לצפות בזה (לפחות היה פעם. הדעות חלוקות לגבי איכותה הנוכחית של הסדרה).

התוכנית שודרה לראשונה ב-1978, ומאז 1988 מנחה אותה ומזוהה עמה ג'רמי קלארקסון, עיתונאי ושדרן חריף, דעתן ובעל פה גדול (שלא לטובתו לעתים), ששולט באירועים ביד רמה. לצדו משתתפים בשנים האחרונות – מאז ההשקה המחודשת של התוכנית ב-2002 לאחר הפסקה קצרה – ג'יימס מיי וריצ'רד המונד, איש איש ואישיותו והעדפותיו התחבורתיות. השלישייה והדינמיקה ביניהם הפכו את התוכנית לנצפית ביותר בערוץ (טוב, הם והמפורסמים המתארחים ומפגינים יכולות נהיגה מגוונות), והיא משודרת בהצלחה גם ברחבי העולם.

צוות התוכנית הנוכחי

קלארקסון, אגב, במה שהוא בוודאי מהלך יחצני, הכריז שבתוכנית הערב – שמוקלטת מראש – תוסר הקסדה מעל פניו של הסטיג, נהג המירוצים האלמוני שבוחן רכבים בתוכנית (בין השאר), שהספקולציות לגבי זהותו (אם בכלל מדובר באדם אחד) הגיעו למרחבים בדיוניים לגמרי (אם כי עדיין משעשעים להפליא). מובן שהוא לא הסביר מה בדיוק החשיפה תכלול, אבל בכל מקרה לבטח יהיה זה אירוע שווה צפייה.

הסטיג בפעולה

לרגל השיבה, להלן שניים מהאירוחים האהובים עליי מהתוכנית (קטעים רבים נוספים, כמובן, אצל אותו יוזר רשמי ביוטיוב):

ואפרופו חזרות – שעשועון הרדיו ההיתולי המיתולוגי "I'm Sorry I Haven't a Clue" חזר סוף סוף בשבוע שעבר לרדיו 4 עם סטיבן פריי כאחד ממחליפיו של המפרי ליטלטון, מנחה התוכנית מאז היווסדה שנפטר בשנה שעברה (בהמשך ימלאו את התפקיד גם רוב בריידון וג'ק די). אפשר לשמוע את התוכנית דרך הנגן של הבי.בי.סי.

עדכון: שלא במפתיע למי שעקב אחרי ההשערות הרציניות יותר, הסטיג נחשף כמיכאל שומאכר, אבל לכו תדעו אם זה באמת היה הוא לאורך כל מירוצי השנים האחרונות…

פוסט זה פורסם בקטגוריה אובססיה וקאלט, בריטי, חדשות, חיות, טלוויזיה, ספורט, פירסום, צחוקים, צילום, ראיון, תיעודי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה